przygotowanie do egzaminow sprawnosciowych

 

Z doświadczenia z przygotowań ludzi do egzaminu sprawnościowego do policji wiem, że każdy element toru można poprawić technicznie i dzięki temu na każdym można “ugrać” dodatkowe sekundy. Na sukces w zdaniu tego egzaminu składają się takie czynniki jak:

 

  1. technika wykonania poszczególnych zadań,
  2. ogólna wydolność fizyczna,
  3. odpowiednie nastawienie psychiczne,
  4. powtarzalność zadania (ilość wykonanych prób).

 

Wiele osób jest w stanie poprawić swój wynik nawet o kilkanaście sekund już po kilku prawidłowych próbach.

 

Co zyskasz dzięki treningowi ze mną?

 

test sprawnosci - manekinZmierzysz się z torem w warunkach większego komfortu psychicznego. Poznasz “wroga” dzięki czemu nie będzie on dla Ciebie tak dużym wyzwaniem w warunkach naturalnych (na każdym spotkaniu pokonasz tor 2-5-krotnie (w zależności od Twoje kondycji), oraz przećwiczysz poszczególne jego elementy).

 

Przedstawię Ci aspekty, które jesteś w stanie poprawić aby “wykręcić” lepszy czas. Nauczysz się kilku metod pokonywania poszczególnych przeszkód, przećwiczysz te metody i wybierzesz te, które będą najlepiej sprawdzały się w Twoim przypadku.

 

Nauczę Cię jak przygotować się w dniu egzaminu (odpowiednia rozgrzewka) – ciekawostka: ludzie pokonujący tor kilkukrotnie, np. w ciągu 30 minut zawsze osiągają lepsze wyniki w drugiej lub trzeciej próbie, niż w pierwszej i jest to zasługa odpowiedniej adaptacji organizmu do wysiłku. Krótko mówiąc – rozgrzewki.

 

Przedstawię Ci plan polepszenia ogólnej wydolności organizmu (w zależności od tego ile masz czasu do egzaminu, jaką masz obecną formę itd.)

 

Poniższa tabela przedstawia część wyników osób przygotowujących się ze mną do pokonywania toru sprawności fizycznej.

 

Imię

i nazwisko

Najgorszy

czas

Najlepszy

czas

Poprawa

czasu

Uwagi

Natalia

1:45.5

1:22.4

0:23.1

Problem z piłkami – rozwiązany. Problem z płotkami – rozwiązany. Problem z przewrotami – rozwiązany. Ostatnia próba bezbłędna.
Mateusz

1:17.9

1:16.2

0:01.7

Dwie próby. Nie wymaga korekt.
Konrad

1:21.3

1:11.2

0:10.1

Nie wymaga korekt.
Anita

1:45.7

1:33.9

0:11.8

Problemy z piłkami i płotkami. Wymaga poprawy techniki, oraz czasu.
Małgorzata

1:34.6

1:29.0

0:05.6

Brak problemów technicznych. Można popracować nad czasem (kondycja)
Ewelina

1:54.1

1:33.1

0:21.0

Brak problemów technicznych. Można popracować nad czasem (kondycja)
Piotr

1:36.1

1:17.9

0:18.2

Nie wymaga korekt.
Karolina

1:53.0

1:26.0

0:27.0

Problem z piłkami – rozwiązany. Nie wymaga korekt.
Aneta

1:35.0

1:22.0

0:13.0

Problem z piłkami – rozwiązany. Nie wymaga korekt.
Paweł

1:43.5

1:31.6

0:11.9

Wymaga poprawy techniki pokonywania płotków oraz poprawy czasu (kondycja)
Łukasz

1:25.8

1:20.5

0:05.3

Dwie próby. Nie wymaga korekt.
Eunika

2:31.7

1:59.6

0:32.1

Wymaga poprawy w każdym aspekcie. Na razie zalecona praca nad poprawą ogólnej sprawności fizycznej.
Kamil

1:50.8

Z powodu choroby tylko jedna próba
Robert

1:30.1

1:26.2

0:03.9

W pierwszej próbie: źle obiegnięte pachołki, przewrócony płotek, przekroczenie linii przy rzucie piłką, nie dorzucenie jednej piłki, nie przekroczenie linii podczas biegu wahadłowego (czas dobry – egzamin niezliczony). Ostatnia próba zaliczona bezbłędnie.
Kamil

1:22.8

1:20.9

0:01.9

W pierwszej próbie niezliczone piłki oraz bieg wahadłowy. Ostatnia próba zaliczona bezbłędnie.
Paweł

1:37.1

1:23.6

0:13.5

W pierwszej próbie niezaliczone piłki (przekroczenie linii oraz niedorzucenie). Problemy z biegiem wahadłowym (nieprzekraczanie linii dwoma nogami). Ostatnia próba zaliczona bezbłędnie
O…

1:48.4

1:37.8

0:10.6

W pierwszej próbie niezmieszczenie się w czasie oraz niedorzucenie piłek. W ostatniej próbie tor zaliczony bezbłędnie.
Paulina

1:45.3

1:32.9

0:12.4

W pierwszej próbie niezmieszczenie się w czasie oraz niedorzucenie piłek. W ostatniej próbie tor zaliczony bezbłędnie.

 

test sprawnosci - pilkiJakie wnioski można wyciągnąć z tej tabeli?

 

  1. Tylko nieliczne osoby w pierwszej próbie zaliczają tor pod względem technicznym i mieszczą się w czasie (osoby zaznaczone na zielono). A więc tylko te osoby, gdyby pojechały na egzamin bez przygotowania zaliczyłyby go przy pierwszym podejściu.
  2. 100% uczestników poprawiło swój czas, dzięki poprawieniu aspektów technicznych! Nie da się poprawić kondycji na jednej czy dwóch sesjach, technikę – jak najbardziej.
  3. Większość kobiet ma problem z płotkami oraz piłkami i tylko czasami jest to kwestia np. siły. W większści przypadków poprawa techniki oraz powtarzalność próby dają zadowalające rezultaty.

Z relacji osób, które są już po egzaminach wynika, że:

 

  1. Niewielki procent kobiet zdaje tor sprawnościowy, najczęściej z powodu: piłek, płotków oraz kondycji a więc czasu.
  2. Mężczyźni także mają problemy ze zmiejszczeniem się w czasie oraz przerzucaniem piłek oraz pokonywaniem płotków (procentowo mniej niż kobiety).

 

Tak więc widać wyraźnie, że wyniki zamieszczone w tabeli oraz relacje osób zdających pokrywają się.

 

Dlatego właśnie zachęcam każdego do sprawdzenia się na torze sprawności przed wybraniem się na egzamin. Tabela mówi jasno, że warto.

Ciekawostka! Większość osób jest zaskoczona tym, jak bardzo można się zmęczyć pokonując ten tor i jak wiele błędów można popełnić w jego trakcie. Mój lubiony cytat: „na YouTubie wyglądało prosto”.

Cennik
Doskonalenie pokonywania toru sprawnościowego PLN 100 1 sesja (60 minut)
Sprawdź też

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Ta strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim może indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close